Ποια ήταν η γνώμη των κριτικών για το Dracula το 1992;

Back In The Day | Ποια ήταν η γνώμη των κριτικών για το Dracula το 1992;

Ας πούμε πως αυτή είναι μια νέα στήλη για το School Of Rock, που θέλω να κάνουμε μαζί μια βουτιά στο χρόνο σε κλασικές ταινίες πια και το πώς τις αποδέχονταν οι κριτικοί της εποχής. Εποχές που τα άρθρα ήταν έντυπα και υποτίθεται είχαν ιδιάζουσα βαρύτητα προς το κοινό που τα διάβαζε.

Άραγε, το αριστούργημα του Φράνσις Φορντ Κόπολα, όπως μας φαίνεται σήμερα, Dracula, χωρίς το πρίσμα του πατέρα χρόνου, τι γεύση είχε αφήσει; Φυσικά και θα επικεντρωθούμε λιγάκι στα αρνητικά, όταν αυτά υπάρχουν.

Ας ξεκινήσουμε από τα εύκολα: Η βαθμολογία του κοινού στο IMDb είναι 7.5/10 και στο Rotten Tomatoes είναι 79%. Για τους κριτικούς, επίσης στο Rotten Tomatoes είναι 75%, ενώ στο IMDb που αντλεί βαθμολογίες από το metacritic.com είναι μόλις… 57%.

Back In The Day | Ποια ήταν η γνώμη των κριτικών για το Dracula το 1992;

Ας δούμε τι λένε οι πιο χαμηλές από αυτές:

Los Angeles Times | 30/100

Ο Coppola αποφάσισε πως δεν ήθελε να κάνει μια ταινία τρόμου τελικά, αλλά μια ιστορία αγάπης, μια comic παρωδία, μια ταινία εποχής με λίγο από αισθησιασμό. Ένας Δράκουλας που δεν καταφέρνει να είναι τρομακτικός αντί για ηλίθιος, είναι μια καταδικασμένη προσπάθεια, καταδικασμένη όπως ο αρχοντικός, γέρος Κόμης της Τρανσυλβανίας.

Empire | 40/100

Μπορούσε να κάνει τόσα πολλά με την ιστορία, ωστόσο ο Κόπολα έκανε έναν Δράκουλα πολύ γέρο για να είναι επιθετικός, έδωσε στον Keanu Reeves
έναν ρόλο χωρίς δράση σε μια διογκωμένη και μακράς διάρκειας ταινία, αντί για ένα γοτθικό αριστούργημα.

Variety | 60/100

Η προσπάθεια του Francis Ford Coppola με τον Δράκουλα, καταλήγει σε ένα πανηγύρι γεμάτο αίμα. Είναι βίαιο, χωρίς να είναι τρομακτικό σε μια αρκετά πιστή μεταφορά του βιβλίου επί οθόνης, της πιο πολυδιασκευασμένης ιστορίας και το ρομαντικό στοιχείο που προσθέτει, δεν ολοκληρώνει το συναισθηματικό κομμάτι της ιστορίας.

Washington Post | 60/100

Μια γιορτή των οπτικών εφέ. Πλούσιο στην εικόνα,
αλλά άδειο στη γεύση και στο τι σου αφήνει μετά.

Entertainment Weekly | 60/100

Ο Oldman είναι πολύ έντονος αλλά και αστείος όταν γελάει ως γέρος-Δράκουλας,
τόσο, που ανυπομονούμε για τις σκηνές του Λονδίνου που τα πάει πολύ καλύτερα.

Back In The Day | Ποια ήταν η γνώμη των κριτικών για το Dracula το 1992;

Ενδιαφέρουσα facts της ταινίας:

  • Ο Gary Oldman είχε προσλάβει καθηγητή τραγουδιού, για να του μάθει τις χαμηλές συχνότητες της φωνής ώστε να ακούγεται έτσι.
  • Η τελετή του γάμου της Wynona Ryder (Mina) και του Keanu Reeves (Jonathan Harker), ήταν σε μια ελληνική ορθόδοξη εκκλησία του Los Angeles με αληθινό ορθόδοξο παπά, που πραγματοποιήσε ολόκληρο το μυστήριο, στην ουσία δηλαδή, τους πάντρεψε κανονικά.
  • Το μικρό κορίτσι που κρατούσε η βρυκολιακιασμένη πια Lucy, φίλη της Mina, όταν γυρνούσε στον τάφος της και την περίμεναν, είχε φοβηθεί πολύ με την ηθοποιό Sadie Drost και το βαμπιρικό make-up της. Η σκηνή δεν κατάφερε να ολοκληρωθεί με την πρώτη, έτσι ο ίδιος ο Κόπολα μιλούσε για πολλές ώρες στο κορίτσι για να το κάνει να ξεχαστεί και να το πείσει να κάνουν άλλη μια προσπάθεια.
  • Η επιλογή του Keanu Reeves ήταν καθαρά για να έρθουν κορίτσια στην προβολή της ταινίας, σύμφωνα με τον Κόπολα. Νωρίτερα είχε προσπαθήσει να καστάρει τον Johny Depp, αλλά δεν τον ήθελε το studio.
  • Ο ίδιος ο Keanu, δεν ήταν ευχαριστημένος από την απόδοσή του, καθώς ένιωθε κουρασμένος καθ’όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων, αφού πριν το Δράκουλα είχε γυρίσει 5 ταινίες μέσα στο 1991 και μετά από αυτήν, έκανε διάλλειμα ένα χρόνο για να επιστρέψει με το Little Budha το 1993.
  • Το μεγάλο μυστήριο της σχέσης των Oldman και Ryder που απασχολεί ακόμα και σήμερα κάποιους. Οι δυο ηθοποιοί ήταν φίλοι και το έδειχναν στις πρόβες της ταινίας. Όταν όλοι πήγαν διακοπές και γύρισαν για να ξεκινήσουν τα γυρίσματα, ήταν σκοτωμένοι και δεν μιλούσαν.
  • Παρότι οι τρεις νύφες του Δράκουλα (μεταξύ τους και η Monicca Belluci) είχαν συμβόλαιο για να εμφανιστούν γυμνές, κανείς δεν τόλμησε να το ζητήσει. Ούτε ο ίδιος ο Κόπολα! Τι έγινε ρε παιδιά; Παρθένοι ήσασταν όλοι;
  • Για λίγο έχασε τον ρόλο του Van Helsing ο Liam Neeson και αυτό γιατί όταν ενδιαφέρθηκε ο Hopkins, ήταν το πιο hot όνομα μετά την επιτυχία του Σιωπή των Αμνών.
  • Για κάποιον λόγο, το θρυλικό soundtrack της ταινίας από τον Βόιτσεχ Κίλαρ, χρησιμοποιήθηκε σε πάρα πολλά trailers άλλων ταινιών.
  • Αρχικά η ομάδα που είχε προσλάβει το studio για τα εφέ, ήταν ειδικοί των cgi της εποχής. Μετά από δείγμα δουλειάς τους που έδειξαν στον Κόπολα, απολύθηκαν και ο σκηνοθέτης προσέλαβε τον 29χρονο γιο του για να κάνει πρακτικά εφέ. Μάλιστα το εφέ που σηκώνονται σε ορθή γωνία από τα κρεβάτια/φέρετρα, το πέτυχαν με την βοήθεια ενός ταχυδακτυλουργού.
  • Στην σκηνή όπου ο Van Helsing πιάνει τη Mina στο βουνό, ο Κόπολα off screen έβριζε χυδαία τη Wynona Ryder για να νιώσει ευάλωτη και συναισθηματική on camera.
  • Το σενάριο αρχική προοριζόταν για TV Movie από τον σκηνοθέτη Michael Apted. Όταν η παραγωγή προσέγγισε την Ryder, εκείνη έδειξε το σενάριο στον Copola και η τύχη της ταινίας, άλλαξε.

 

Σχετικά με τον συντάκτη

Γιώργος Μεσολογγίτης

Γιώργος Μεσολογγίτης

Το schoolofrock.gr είναι το παιδί μου και μαζί με τα αδέρφια του, τη μουσική, τη συγγραφή, την geek/rock ζωή και το φαγητό, συνθέτουν αυτό το ανθρώπινο (;) ον γεμάτο αγάπη και προδερμ.
Διαβάστε το πρώτο βιβλίο μου «Η Εκδίκηση» του Ιάσονα Λεμονιάτη. Έχει zombies, είναι καλό.