The Witch A New-England Folktale | The Creepshow

The Witch A New-England Folktale | The Creepshow

Η στήλη The Creepshow επανέρχεται δυναμικά:

Τέλη Οκτώβρη, δεκαετία του 1630. Σε μια άγνωστη γωνιά της Νέας Αγγλίας, μια φάρμα βρίσκεται στην άκρη ενός σκοτεινού και αρχαίου δάσους. Οι μέρες αρχίζουν να μικραίνουν. Τα σπαρτά μαραίνονται. Τα ζώα αρρωσταίνουν. Ο Γουίλιαμ, ένας φτωχός αγρότης, άφησε την Αγγλία με την οικογένεια του για να ζήσει στη χριστιανική ουτοπία που ονομάζεται Νέος Κόσμος. Η οικογένεια βρήκε ένα μέρος μακριά από την επιρροή του σατανά. Ή έτσι νόμιζε… The Witch.

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλου μήκους δουλειά του Robert Eggers που ενθουσίασε το κοινό και τους κριτικούς σε βαθμό που να έχει παιχτεί για πάνω από 11 συνεχόμενες εβδομάδες στις αμερικάνικες αίθουσες και να φτάσει τα $ 35 εκατομμύρια εισπράξεις παγκοσμίως.

Η ιστορία αφορά μια εξόριστη οικογένεια Πουριτανών που αναγκάστηκαν να καταφύγουν στην ύπαιθρο όταν ο William (Ralph Ineson, The Huntsman: Winter’s War) που είναι ο «πατέρας» της υπόθεσης κατηγορήθηκε από την κοινότητά τους ότι διέπραξε το αμάρτημα της αλαζονείας. Απομονωμένοι από τον πολιτισμό, έρχονται αντιμέτωποι με τις δυνάμεις του Κακού και της Μαγείας σε ένα αχανές δάσος κοντά στην ειρηνική τους φάρμα.

The Witch

Οι καλλιέργειές τους σαπίζουν, τα ζώα τους αρρωσταίνουν και η κορύφωση των παθών τους είναι η εξαφάνιση του νεογέννητου γιου τους. Εντύπωση προκαλεί η έντονη θρησκευτικότητα της ταινίας και η εμμονή σε έννοιες όπως η αμαρτία και η εξιλέωση. Ουσιαστικά η φύση της ταινίας είναι κατά το ήμισυ θρησκευτική αλλά χωρίς παπάδες. Τα βαθιά θρησκευτικά πιστεύω των μελών της οικογένειας και ο πειστικός τρόπος που τα εκφράζουν κάνουν τη δουλειά τους περίφημα αφήνοντας στην άκρη αχρείαστους ιερείς και επίδοξους εξορκιστές στις οποίες συχνά καταφεύγουν ταινίες θρησκευτικού τρόμου.

Στο The Witch έχουμε την παρουσίαση άλλου ενός χρήσιμου εργαλείου  που χρησιμοποιούν οι ιερείς για τον έλεγχο  των πιστών: Το διάβολο (εκτός από τον φόβο του θανάτου, την κόλαση, αυτό είναι το τρίτο εργαλείο).

Η «Μάγισσα» αποτελεί μια εκδοχή της ιστορίας του Ιώβ και των παθών του, αλλά παράλληλα αποτελεί ένα ανησυχητικό αίνιγμα που έχει να κάνει με τη λεπτή γραμμή που διαχωρίζει το καλό με το κακό. Πού σταματάει η θεία τιμωρία και πού αρχίζει ο προσηλυτισμός από τις δυνάμεις του σκότους;Ποιος πραγματικά κρύβεται πίσω από τα προβλήματα της οικογένειας, ο Θεός, ο Διάβολος ή μήπως και οι δύο σε πλήρη συνεργασία;

The Witch

Το μόνο σίγουρο είναι ότι εκεί που ο θρησκευτικός φανατισμός οργιάζει. ο Διάβολος και ο Θεός μιλούν την ίδια γλώσσα.

Οπτικά συναρπαστική και με άψογη φωτογραφία, κατορθώνει να βυθίσει τον θεατή στην ατμόσφαιρα μιας άλλης εποχής, τότε που την ζωή του ανθρώπου όριζαν οι δυνάμεις του καλού και του κακού. Ένα πολύ διαφορετικό είδος τρόμου, γι’αυτό άλλωστε απογοητεύτηκαν πολλοί. Αντίθετα, βάζει πολύ όμορφα τον θεατή στο κλίμα της εποχής εκείνης, ένα κλίμα γεμάτο δεισιδαιμονίες, περίεργες θρησκευτικές αντιλήψεις, ένα κλίμα γεμάτο αγωνία για τα μελλούμενα και για τη σωτηρία της ψυχής των ανθρώπων.

Ανθρώπων ταλαιπωρημένων από πείνα που με την πρώτη κακοτυχία κατηγορούσαν μάγισσες, δαίμονες και φυσικά τον εαυτό τους που ξέφυγαν από το λόγο του θεού. Μέσα σ’ όλα αυτά, ο σκηνοθέτης πολύ σοφά αφήνει να πλανάται ένας αόριστος φόβος για το τι υπάρχει εκεί έξω, ένας μόνιμος φόβος που στοιχειώνει τις ζωές τους. Η πατρική φιγούρα απ’ την άλλη που πρέπει να αποφασίσει για την τύχη της φαμίλιας του, προσθέτει  ένα έντονα δραματικό στοιχείο.

Cradle of death:

1. Κάτι σαν… προστιθέμενη αξία στο «The Witch» δίνει η επίσημη δήλωση του Ναού των Σατανιστών, που χαρακτηρίζει την ταινία ως μια «σατανιστική εμπειρία που σε μεταμορφώνει». Στην επιστολή του, δηλώνει βέβαιος ότι «η ταινία θα σηματοδοτήσει την πυροδότηση μιας σατανιστικής επανάστασης ενάντια στα τυραννικά υπολείμματα φανατικών προκαταλήψεων και θα συνεισφέρει σε μια νέα εποχή απελευθέρωσης και αναζήτησης πέρα από κάθε φραγμό. Η ταινία απομακρύνεται από την θυματοποιημένη απεικόνιση της μαγείας και διακηρύσσει τη γυναικεία ανεξαρτησία».

2. Αρχικά υπήρχαν πλάνα για περισσότερες σκηνές με τον μαύρο τράγο που βλέπουμε στην ταινία αλλά λόγω ανεπαρκούς εκπαίδευσης του ζώου δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ.

  • Σκηνοθεσία / Σενάριο: Robert Eggers
  • Ηθοποιοί: Anya Taylor-Joy, Ralph Ineson, Kate Dickie, Harvey Scrimshaw, Ellie Grainger, Lucas Dawson
  • Χώρα: ΗΠΑ, Καναδάς
  • Γλώσσα: Αγγλικά

Related post

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *