Bloody Art: The Number Of The Beast – Derek Riggs

Bloody Art: The Number Of The Beast – Derek Riggs

[dropcap size=dropcap]Α[/dropcap]ν και με την έλευση του Bruce Dickinson το 1982, πολλά έμελε να αλλάξουν στη μουσική αλλά και στη μοίρα των Iron Maiden, οι σταθερές αξίες που είχε χτίσει στα άλμπουμ του 1980 (Iron Maiden) και Killers (1981) θα έμεναν αναλλοίωτες. Και η βασική ήταν ο zombie icon Eddie The Head και φυσικά ο σχεδιαστής του. Ο Derek Riggs.

Ο Riggs πριν συναντήσει τους Iron Maiden και περάσει μαζί τους μια δεκαετία (1980-1990) είχε δουλέψει αρκετά με τη μουσική βιομηχανία. Σε jazz και rock δίσκους, αλλά και σε ιδιωτικές δουλείες με rock stars.

Ο Eddie, ο wasted νεαρός

Η ιδέα του Eddie αρχικά ήταν μια απεικόνιση της νεολαίας της Αγγλίας και πόσο πολύ ήταν στο περιθώριο από τη συντηρητική κοινωνία της. Φυσικά με μια πιο τρομακτική πινελιά, για την εποχή.

Συγκεκριμένα για το The Number Of The Beast, ο Derek Riggs τονίζει πως η δουλειά έγινε αρκετά βιαστικά και στα δικά του μάτια είναι ένα έργο ημιτελές. Στη συνεργασία του με τους Maiden για το Killers, είχε περισσότερο χρόνο γι αυτό αγαπάει και περισσότερο εκείνο το έργο.

«Δεν ήξερα καλά τη μπάντα μέχρι τότε. Πριν το το The Number Of The Beast είχαμε συναντηθεί λίγες φορές. Τα περισσότερα εξώφυλλα ήταν σε συνεργασία με τον manager του Rod Smallwood. Όταν συμφωνούσαμε στην αρχική ιδέα προσπαθούσα να το κάνω μια καλή εικόνα».

Η βασική ιδέα ωστόσο γι αυτό που ξέρουμε σήμερα για εξώφυλλο του …Beast ήταν για το single Purgatory από το Killers. Ο Smallwood όμως επέμενε ότι έπρεπε να φυλαχθεί για κάτι μεγαλύτερο στο μέλλον. Όπως ένα άλμπουμ ας πούμε.

Πασίγνωστη είναι πια η ιστορία πως ο ουρανός στο cover ήταν σχεδιασμένος ως μαύρος (όπως το έχουμε στο cover του άρθρου) και όχι μπλε όπως κυκλοφόρησε από λάθος του τυπογραφείου. Σε επανεκδόσεις του 1998 για τις cd κυκλοφορίες, αυτό διορθώθηκε.

Marvel και Eddie

Φυσικά και το εξώφυλλο ξεσήκωσε αντιδράσεις, κυρίως στις ΗΠΑ που οι Iron Maiden έκαναν το μεγάλο άνοιγμα τους εκείνη την εποχή. Ο Smallwood προσπαθούσε να εξηγήσει πως το μήνυμα που περνάει το εξώφυλλο δεν ήταν «Σατανικό» αλλά να απεικονίσει το concept: «Ποιος κυριαρχεί πάνω στο κακό». Αφού ο τεράστιος Eddie έχει μαριονέτα το διάβολο, που αυτός με τη σειρά του έχει έναν πιο μικρό Eddie να κοντρολάρει.

Η ιδέα για αυτή τη λεπτομέρεια έρχεται από ένα εξώφυλλο του Doctor Strange της Marvel που είχε αγαπήσει ο manager των Iron Maiden πίσω στα 60΄s.

Όσο για την κόλαση και το διάβολο; Είναι διασκευές από μεσαιωνική τέχνη του κεντροευρωπαϊκού Χριστιανικού ρεύματος.

To εξώφυλλο του Doctor Strange που κυκλοφόρησε στις 24 Οκτωβρίου του 1968 σε σχέδιο των Gene Colan και Tom Palmer.

 

Το εξώφυλλο για το single The Number Of The Beast
Το εξώφυλλο για το single The Number Of The Beast

Related post

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *