Τα 10 game franchise που έσβησαν άδοξα

Τα 10 game franchise που έσβησαν άδοξα

[dropcap size=dropcap]Τ[/dropcap]ην σημερινή εποχή, το «Mainstream» πλέον gaming έχει γνωρίσει αρκετές πετυχημένες σειρές video-παιχνιδιών που παρά την μεγάλη ποικιλία που υπάρχει στο χώρο, συνεχίζουν να σημειώνουν υψηλές πωλήσεις για να δημιουργούνται sequel που θα κρατήσουν ζεστούς και απασχολημένους τους fans.

Ωστόσο δεν ισχύει πάντα αυτό, καθώς σε παλαιότερες κονσόλες συναντήσαμε σειρές οι οποίες δεν κατάφεραν να φτάσουν και στις επόμενες γενιές, είτε από τεμπελιά των developers, είτε από έλλειψη ενδιαφέροντος τoυ κόσμου και (ίσως) για τα χαμηλά έσοδαπου έφεραν. Το School of Rock σας παρουσιάζει δέκα franchise που ενώ είχαν το κατάλληλο potential, σταμάτησαν άδοξα και χάθηκαν στη σκιά άλλων με την πάροδο του χρόνου.

10. Destruction Derby

Genre: Combat Racing
Publisher: Psygnosis

H σειρά «Destruction Derby» είχε αφήσει την δικιά της πινελιά στην βιβλιοθήκη τίτλων του πρώτου Playstation, φέρνοντας στο χώρο το πρωτότυπο genre του «Combat Racing». Ουσιαστικά ήταν Beat’em -up με αυτοκίνητα σε στρογγυλή αρένα και για να βγει νικητής ο παίχτης έπρεπε να ήταν ο τελευταίος επιζών από τις τράκες, τις μετωπικές συγκρούσεις και τις καραμπόλες. Η σειρά δυστυχώς κατάφερε να «γεννήσει» τέσσερις μόνο τίτλους με τον ένα από αυτούς να κάνει την εμφάνιση του και στο Playstation 2 σημειώνοντας ελάχιστες πωλήσεις. Μετά την «διάλυση» του franchise τα ινία στο genre πήραν τα Carmageddon και Flatout ενώ σημαντικά στοιχεία υιοθέτησαν τα Motorstorm και Burnout.

[embedvideo id=”iUe2CCxw8Zc” website=”youtube”]
9. Dino Crisis

Genre: Survival Horror
Publisher: CAPCOM

Ένα από τα πιο must-play franchise που είδαμε στο Playstation που κατά βάση ήταν ο αντίπαλος του Turok της Nintendo. Το πρώτο παιχνίδι πέτυχε αρκετές πωλήσεις έτσι ώστε να ακολουθήσει το sequel το οποίο έκανε λιγότερο από τις μισές, συμπίπτοντας βέβαια μαζί με την κυκλοφορία του Resident Evil 3: Nemesis που ήταν blockbuster. Μετά από τρία χρόνια σιωπής το Dino Crisis έκανε το μεγάλο (θα ήθελε) comeback του, εκείνη την φορά ως αποκλειστικότητα του επικίνδυνου XBOX. Το παιχνίδι πάτωσε λίγο μετά το launch μιας και το hype ήταν τεράστιο αλλά το game λίγο χειρότερο από κακό, όπως και να το κάνουμε τώρα ενώ έπαιζαν δυνατά τα «Splinter Cell»  και «Halo», o κόσμος δεν ήταν τόσο ζεστός με το απρεπές concept «Δεινόσαυροι στο Διάστημα». Αυτό φυσικά ήταν και το finishing blow του franchise που ακόμη και η ίδια η CAPCOM θέλει να ξεχάσει.

[embedvideo id=”skOxHVSeEPg” website=”youtube”]
8. Fear Effect

Genre: Action, Adventure
Publisher: EIDOS

Έχοντας ένα από τα πιο hot franchise στην πιάτσα (Tomb Raider), η EIDOS μαζί με το τελευταίο τίτλο της Lara για το PSX μας παρουσίασε το Fear Effect, μια διασταύρωση Urban Chaos, Metal Gear Solid και Syphon Filter με εκρηκτική πλοκή και πολύ προσιτό gameplay. To παιχνίδι ανέβηκε αμέσως στα Power Rankings του Playstation αποσπώντας πολύ θετικές κριτικές και σημείωσε σχετικά μεγάλη επιτυχία για ξεκίνημα ενός νέου franchise, όλο αυτό φυσικά καταστράφηκε στην κυριολεξία με την κυκλοφορία του sequel που ουσιαστικά ήταν το prequel του πρώτου παιχνιδιού. Το Fear Effect 2 σημείωσε τριψήφιο αριθμό πωλήσεων (ούτε 800 αντίτυπα παγκοσμίως) που έτσι και η EIDOS δεν είχε τα Tomb Raider & Legacy of Kain θα είχε γνωρίσει σημαντικά προβλήματα με τα οικονομικά της.

[embedvideo id=”JDAw-FFn6tQ” website=”youtube”]
7. Legacy of Kain

Genre: Adventure, Hack and Slash
Publisher: Crystal Dynamics (Αργότερα EIDOS)

Οι early κάτοχοι PSX και PC (1996) το θυμούνται ακόμα και κλαίνε από συγκίνηση! Με το πρώτο παιχνίδι να σημειώνει πολύ καλή επιτυχία με την ένταση που κρατούσε τον παίχτη, τόσο στην μάχη όσο και στο puzzle-solving στοιχείο με φυσικά τέλειες προδιαγραφές για sequel. Μετά από τρία χρόνια, με την EIDOS στο πηδάλιο, κυκλοφόρησε το sequel και καλύτερο παιχνίδι της σειράς (Soul Reaver) που μαζί με το πρώτο Fear Effect και το Tomb Raider: Chronicles εκτόξευσαν τα έσοδα της εταιρίας στην κορυφή της βιομηχανίας. Βέβαια όταν πέρασε η μπογιά του Soul Reaver κατέφθασε στο Playstation 2 το Soul Reaver 2 με σαφέστατα καλή μεν αλλά χαμηλότερη επιτυχία από τον προκάτοχο του. Με την εισβολή του XBOX στην βιομηχανία η σειρά Legacy of Kain κυκλοφόρησε άλλους δύο multi-platform τίτλους που έχασαν τα πρωτεία από το Prince of Persia: The Sands of Time και το πρώτο Devil May Cry.

[embedvideo id=”z9mVBQQi_YA” website=”youtube”]
6. Bloody Roar

Genre: Beat ‘em –up
Publisher: SONY, Activision, Konami

Η αλήθεια είναι πως ήταν πάρα πολύ δύσκολο να εδραιώσεις ένα νέο Beat ‘em -up franchise ενώ στο PSX κυριαρχούσαν Tekken, Mortal Kombat, Street Fighter και Virtua Fighter στο SEGA αντίστοιχα. Παρόλα αυτά η SONY έκανε την πρώτη προσπάθεια με το Bloody Roar, το στυλ ήταν καθαρά «Tekken» αλλά είχε την ιδιαιτερότητα του Beast Mode που με την συγκέντρωση ενός σεβαστού ποσού ενέργειας ο χαρακτήρας μετατρεπόταν σε λυσσασμένο κτήνος! Με τα πρώτα δύο games στο PSX να πηγαίνουν καλά, στην άφιξη του Playstation 2 η αγαπημένη μας Sony πούλησε το franchise στην Activision και την Konami που συνέχισαν το development του τρίτου παιχνιδιού με multi-platform άρωμα, λίγους μήνες αργότερα οι δύο εταιρίες αφού δεν τα βρήκαν με την SONY, κυκλοφόρησαν το «Bloody Roar 3.5» για XBOX και Gamecube και λίγους μήνες μετά κυκλοφόρησαν το πέμπτο παιχνίδι ως αποκλειστικότητα του Playstation 2. Τρεις τίτλοι σε λιγότερο από 2 χρόνια έστειλαν το franchise για βρούβες.

[embedvideo id=”8vF1wH_1RLs” website=”youtube”]

5. Parasite Eve

Genre: RPG, Survival Horror
Publisher: Squaresoft

Μετά την επιτυχία της ομώνυμης νουβέλας, η Square αποφάσισε να φέρει το βιβλίο στην οθόνη του σαλονιού μας! Ήταν η πρώτη επαφή με το Ιαπωνικό στοιχείο τρόμου και η «Final Fantasy» πινελιά έκανε το παιχνίδι να μοιάζει όντως πολύ μπροστά από την εποχή του. Ένα χρόνο αργότερα, μετά τις υψηλές πωλήσεις και τις κορυφαίες κριτικές ως αναμενόμενο ακολούθησε sequel το οποίο όμως κατακρίθηκε πως ήταν «Resident Evil 2 Knock-off» κοινώς μια φθηνή απομίμηση λόγο σοβαρών ομοιοτήτων με το παιχνίδι της Capcom. Τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ χειρότερα για το Parasite Eve αν βλέπαμε και τρίτο παιχνίδι (βλ. Dino Crisis), ίσως όμως αυτό να άφησε σε όλους μόνο θετικές αναμνήσεις για το υποτιμημένο franchise της Square. Με ένα σωστό story και gameplay στα σημερινά δεδομένα ίσως η σειρά να γνώριζε την αναβίωση της αλλά παραμένει αμφίβολο για την ώρα.

[embedvideo id=”3qDRs9bSJnc” website=”youtube”]
4. Pandemonium

Genre: Platform
Publisher: Crystal Dynamics

Από τα πρώτα σοβαρά platform της εποχής με την unique επιλογή χαρακτήρα πριν την εκκίνηση της κάθε 2,5D πίστας. Το platform της Crystal Dynamics παρά τη μεγάλη δυσκολία του και την ελάχιστη αναγνωσιμότητα του, κατάφερε να σημειώσει αρκετές πωλήσεις ώστε οι developers  να αρχίσουν να εργάζονται πάνω στο sequel που κυκλοφόρησε ένα χρόνο μετά. Δυστυχώς όμως το Pandemonium 2 ήταν άτυχο διότι το launch του ήρθε μαζί με την κυκλοφορία των Spyro The Dragon, Oddworld: Abe’s Odyssey και του δεύτερου Crash Bandicoot που σφαχτήκανε στη μάχη για τις υψηλότερες πωλήσεις platform παιχνιδιών. Έχουν περάσει 19 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου παιχνιδιού και η Sony δεν το έχει διαθέσει ούτε σε ψηφιακή μορφή στο Playstation Store δείχνοντας πως το franchise είναι ήδη ξεγραμμένο.

[embedvideo id=”mlHJ9aWD3YE” website=”youtube”]
3. Medievil

Genre: Hack n’ Slash
Publisher: SONY

Το αγαπημένο σε όλους μας Medievil μετά το Launch του το 1998 έγινε αμέσως ένας από τους πιο must-buy τίτλους στο PSX. Κάτι ο αφελής, νεκρός ήρωας με το black humour, κάτι το σκοτεινό-horror σκηνικό του παιχνιδιού και φυσικά τα αμέτρητα όπλα που γδέρναμε τα zombies ήταν αρκετά ώστε η κυκλοφορία να θεωρηθεί πετυχημένη! Στο ίδιο μοτίβο συνέχισε και το sequel φέρνοντας τον Sir Daniel και τα zombies στο… Λονδίνο, επιτυχία αντίστοιχη με του προκατόχου του γνώρισε και το Medievil 2 δημιουργώντας στο franchise ένα γερό fanbase. Μετά όμως; Τελευταία φορά είδαμε το Medievil ως αποκλειστικότητα του Playstation Portable το 2005 που ουσιαστικά ήταν enhanced remake του πρώτου παιχνιδιού με τίτλο “Medievil: Resurrection”, ο τίτλος πήγε καλά για exclusive αλλά και πάλι μόνο Resurrection της σειράς δεν ήταν. Με τόσο όμορφο concept, music score και εθιστικό gameplay είναι τεράστιο σφάλμα που η Sony δεν εκμεταλλεύεται την αγάπη των fans μεταφέροντας αυτό το διαμάντι στο Playstation 4.

[embedvideo id=”Vd-NZE8R3q4″ website=”youtube”]
2. Alone in the Dark

Genre: Survival Horror
Publisher: Infogrames (Αργότερα ATARI)

Είχε την πρωτοκλασάτη συνταγή το 1992 φέρνοντας τον πραγματικό τρόμο στους κατόχους των Armstrad αλλά τα Resident Evil & Silent Hill  το «ξεβράκωσαν» για τα καλά. Σε κόντρα με το έπος “Silent Hill 2” και το “Resident Evil: Code Veronica Χ” κυκλοφόρησε το Alone in the Dark 4: The New Nightmare για PC, Dreamcast, PSX και PS2 με εμφανέστατα υιοθετημένα στοιχεία και από τα δύο παραπάνω games, δηλαδή όχι zombie outbreak…. Αλλά ούτε παράλληλες διαστάσεις με τρίμετρους τύπους και πυραμίδες στα κεφάλια, το «φως και σκοτάδι» ήταν πάντα το ατού του Alone in the Dark. Το 2008 η ATARI πλέον μας παρουσίασε το Alone in the Dark Inferno με προσέγγιση παρόμοια με αυτή του “Silent Hill 4: The Room” όσων αφορά τις αλλαγές από Third Person σε First Person και το αντίστροφο, η αναβίωση του franchise απέτυχε παταγωδώς . Το 2015 έγινε άλλη μια αποτυχημένη προσπάθεια με την κυκλοφορία του Alone in the Dark: Illumination αποκλειστικά στο Steam σε φάση Third Person Shooter με 4-player Co-op στοιχείο, ο τίτλος βραβεύτηκε με τον βαρύ τίτλο του χειρότερου παιχνιδιού για τα τελευταία χρόνια, αυτό ήταν αρκετό για να χάσει και τους τελευταίους core fans το franchise.

[embedvideo id=”inzGkqTD7Iw” website=”youtube”]
1. Crash Bandicoot

Genre: Platform
Publisher: SONY

Καλά όλα τα παραπάνω, αλλά η απουσία του συγκεκριμένου franchise από τα next-gen συστήματα έχει κοστίσει σε όλους μας. Γιατί ρε Sony; Που είσαι ρε Crash; Βλέπεις τη Nintendo που μόνο τσόντα δεν έχει γυρίσει σε με τους Super Mario & Link και  εμείς έχουμε να δούμε την αλεπού 8 χρόνια; Το Crash Bandicoot από το πρώτο game μέχρι τις αρχές του Playstation 2 τουλάχιστον αγαπήθηκε από μικρούς και μεγάλους καθώς είναι από τις πιο εμβληματικές φιγούρες στην αγορά ακόμη και σήμερα που δεν υπάρχει διαθέσιμος τίτλος στην πιάτσα. Τελευταία φορά είδαμε τον Crash το 2008  στο Crash Bandicoot: Mind Over Mutant, ίσως ότι ο τίτλος ήταν πολύ κακός ευθύνεται για το θάψιμο του franchise αλλά εντελώς απών από την έβδομη γενιά συστημάτων… είναι too much! Στις αρχές αυτού του έτους μετά από χρόνια λαϊκή απαίτηση, η Sony πετάει κάτι περίεργα πως «ίσως να δούμε τον Crash στο PS4» με όλους τους core fans να περιμένουν τρώγοντας τα νύχια τους την συνέντευξη τύπου της Sony στην E3 αργότερα τον Ιούνιο!

[embedvideo id=”5JOeAmvFRCI” website=”youtube”]

Untitled

Related post

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *